zoli voltam

zoli voltam

Hát mi történt, hol az a komment?

2009. február 15. - zoli vagyok

Fejtsük meg együtt! Biztos van rá racionális magyarázat.

Kezdve a legfontosabbal: a blogban kézi moderálás működik, azaz a beérkezett kommentok akkor kerülnek ki az oldalra, ha én a kezemmel azt beikszelem jól. Márpedig lehet, hogy most épp nem vagyok a gép előtt, és a hozzászólásod ott pihen a blog szerkesztőrendszerében, élesítésre várva, ami meg is fog történni - kivéve, ha azóta született három másik, amelyekben azt kérded csupa nagybetűvel, hogy "MIÉRT CENZÚRÁZTAD KI A KOMMENTEMET, TE FASZFEJ, NEM IS ÍRTAM SEMMI OLYAT BENNE, A KURVA ANYÁDAT!?"

Ez pedig egyúttal átvezet minket az anyázás problematikájához: na, az itt nem megy. Sokszor elmondtam, de elmondom újra: ez nem az a hely, ahol a pubertás lázában égő középiskolások, vagy a sikertelen életükért névtelenül-arctalanul bosszút állni szándékozó, mikropéniszű szerencsétlenek teli szájjal anyázhatnak engem. Nem megyek házhoz a lófaszért, nem tartok fenn egy oldalt azért, hogy beszólhass nekem a barátaim szeme láttára.

Lehet aztán az is, hogy valami oldal öncélú promójára akarod felhasználni a blogomat, na, ez se megy - releváns hivatkozások bármikor jöhetnek, de bocsi, itt nem reklámozunk olyat, ami nem fér össze a világképemmel és az ízlésemmel.

Igen, ez is szempont, az, hogy mit gondolok a világról, ez a blog ennek a vetülete - és fenntartom a jogot arra, hogy javarészt ezzel összeférő dolgok jelenjenek meg itt. Vitázni lehet, ellenvéleményed lehet, de ez nem egy index fórum, hanem magánblog. Hogy értsd: egy újságnak sincs olyan kötelezettsége, hogy MINDEN olvasói levelet leközöljön - ez pedig nem is egy sajtótermék, hanem egy baráti beszélgetés (kérdezd meg a törzsolvasókat: még egyetlen kommentjüket sem töröltem soha), olyan beszélgetés, amibe nem kiabálhat bele akárki akármit az utcáról.

Egyébként meg előtted is nyitva áll a lehetőség, hogy megírd a véleményed a saját blogodon. Ingyen van. Te is csinálj egyet, és ha jó vagy, téged is sokan fognak olvasni.

Tehát: ha az volt a célod, hogy nekem üzenj, az sikerült - én minden kommentet látok, és el is olvasok. Ha viszont a blogoszférának akarsz üzenni, ahhoz nekem nem kötelességem szócsövet biztosítani - mondom, te is indíthatsz saját blogot, aztán oda azt írsz, amit akarsz.

Félreértés ne essék: annak örülök, ha minél több, minél okosabb, minél színesebb komment jön az írásaimra. Fentieket sok-sok hiábavaló magyarázás után éreztem fontosnak így összefoglalni - de nyugi, az esetek túlnyomó többségében csak arról van szó, hogy még nem értem a géphez, hogy beengedjem a hozzászólásodat.

*

Itt pedig egy nem taxatív (igény szerint frissülő) lista,  hogy milyen kommentok nem jelennek meg még:

  1. Amiben egy tévékritikára reagálva közlöd, hogy nincs tévéd, és sokkal jobb így az életed. Oké, örülj neki csendben, de itt eddig kábé nyolcvan olyan bejegyzés van, ami tévéműsorokkal foglalkozik, és lesz is még sok - mindegyikhez bekommentolod majd ugyanezt?
  2. ... vagy van tévéd, de elromlott, és nem javíttattad meg, és sokkal jobb így az életed.
  3. ... vagy csak természetfilmeket nézel rajta, és sokkal jobb így az életed.
  4. ... amiben álőszintén arról érdeklődsz, hogy miért nézünk mi tévét (holott, mint tudjuk, nélküle sokkal jobb lehetne az életünk). Csak, én pont azt szeretem, ha fáj, néha a buszon is fejbekúrom magam, jáccásiból.
  5. ... amit nem ahhoz bejegyzéshez írsz be, amelyikre reagáltál. Ha mindezt nem véletlenül teszed, hanem tudatosan, és annak ellenére, hogy az eredeti bejegyzést lezártam, és mindenkit megkértem, hogy fejezze be a vitát, akkor ki is tiltalak, és visszamenőleg törlöm az összes hozzászólásodat.
  6. ... amelyek direkt politikai pártreklámok. Amíg én nem rakok ki az oldalra pártlogót, arra kérlek, te se kampányolj se jobbra, se balra, se középre. Van arra rengeteg másik oldal.

 

süti beállítások módosítása